۱۳۸۶ اسفند ۸, چهارشنبه

استخاره رقاع از امام صادق(علیه السلام)

منها استخارة الرقاع و هي أعظمها مروية عن الصادق ع قال إذا أردت أمرا فاكتب في ثلاث رقاع :
(بسم الله الرحمن الرحيم خيرة من الله العزيز الحكيم لفلان بن فلانة افعل) و في ثلاث (بسم الله الرحمن الرحيم خيرة من الله العزيز الحكيم لفلان بن فلانة لا تفعل) ثم ضع الست تحت مصلاك ثم صل ركعتين فإذا فرغت فاسجد و قل مائة مرة : (أستخير الله برحمته خيرة في عافية ثم اجلس و قل اللهم خر لي و اختر لي في جميع أموري في يسر منك و عافية) ثم اضرب بيدك إلى الرقاع فشوشها و أخرج واحدة واحدة فإن خرج ثلاث متواليات افعل فافعل و إن خرج ثلاث متواليات لا تفعل فلا تفعل و إن خرج واحدة افعل و الأخرى لا تفعل فأخرج من الرقاع إلى خمس فانظر أكثرها فاعمل به و دع السادسة

ترجمه :
یک نوع از استخاره ها که از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است استخاره رقاع است (امروزه به معنای کاغذ است در گذشته به پوست حیواناتی که مطلبی بر روی آنها نوشته می شد می گفتند) که برترین نوع استخاره می باشد حضرت می فرمایند :
هرگاه امری را اراده کردی در سه برگه کاغذ بنویس :
(بسم الله الرحمن الرحيم خيرة من الله العزيز الحكيم لفلان بن فلانة افعل)
- بجای فلان بن فلان اسم خود و پدرش را می نویسد مثلا حسین بن علی -
و در سه برگه کاغذ دیگر بنویس :
(بسم الله الرحمن الرحيم خيرة من الله العزيز الحكيم لفلان بن فلانة لا تفعل)
سپس هر 6 برگه را زیر سجاده نمازت گذاشته و 2 رکعت نماز بجا بیاور بعد از نماز به سجده برو و 100 با بگو :
(أستخير الله برحمته خيرة في عافية
سپس می نشینی و می گویی:
اللهم خر لي و اختر لي في جميع أموري في يسر منك و عافية)
سپس با دست خود کاغذهای زیر سجاده نماز را به هم بزن و یکی یکی کاغذها را بیرون بیاور
1) اگر سه کاغذ متوالی افعل آمد آن کار خوب است و بجا بیاور
2) اگر سه کاغذ متوالی لا تفعل آمد آن کار بد است و باید اجتناب کرد.
3) اگر یکی افعل و دیگری لا تفعل بود (سه کاغذ مثل هم نبودند) کاغذ چهارم و پنجم را نیز بیرون آورده و به غالب عمل کن و البته کاغذ ششم حذف می شود.

نظر خواهی یادتان نرود.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام تازه واردین بر ما یعنی شتاب کن .
پس سلام
مطلبتون رو خوندم ... من معمولا اهل استخاره کردن نیستم ... اما این موردی که نوشته بودید باعث شد به اطلاعاتم اضافه بشه .
از حضورتون ممنونم . بهترین آرزوها رو براتون دارم .

امینی گفت...

سلام
دوست من استخاره مشورت با خداست و پیامبر اکرم فرمودند ما خاب من استخار(آنکس که استخاره گیرد پشیمان نمی شود)در بعضی از برهه های زمان که متحیر شده اید و راه را نمی توانید تشخیص دهید استخاره بهترین راه نجات است از همراهی و دعای خیرتان متشکرم.